Valitse alue ja kieli

Valikko

Press Release Zurich, Switzerland 07-10-2020

3 min read

Hitachi ABB Power Grids ostaa Pioneer Solutions LLC:n ja vahvistaa energiaportfolion hallinnan tarjontaansa

Yrityskauppa laajentaa energiakaupan järjestelmien tarjontaa sekä auttaa johtavia energiamarkkinoiden toimijoita operoimaan linjassa muuttuvien säädösten ja kestävän kehityksen tavoitteiden kanssa.

Hitachi ABB Power Grids on allekirjoittanut sopimuksen yhdysvaltalaisen Pioneer Solutions LLC:n ostosta. Pioneer Solutions LLC:n tarjontaan kuuluu alan johtavia Front/Middle/Back Office -ratkaisuja energia- ja hyödykekaupankäyntiin ja -riskienhallintaan (Commodities/Energy Trading and risk management, C/ETRM). Yhtiön pääkonttori sijaitsee Denverissä, Coloradon osavaltiossa. Yrityskaupan myötä Hitachi ABB Power Gridsillä on markkinoiden kattavin tarjonta. Kauppa arvioidaan saatettavan loppuun vuoden 2020 viimeisellä neljänneksellä.

Pioneer Solutions LLC on alansa johtava yritys, ja se on mainittu viimeisen seitsemän vuoden ajan Energy Risks Software Survey & Rankings -listauksen viiden parhaan joukossa. Yritys sijoittui myös parhaaksi pilvipohjaiseksi C/ETRM-yhtiöksi ja alan ykköseksi asiakaspalvelussa ja -tuessa Energy CIO Insightsin listauksessa vuonna 2019.

"Pioneer Solutions LLC:n hankinnan myötä olemme ensisijainen kumppani energia- ja hyödykekaupan sekä riskienhallinnan järjestelmissä asiakkaille, jotka haluavat olla tukemassa kestävän energian tulevaisuutta halliten samalla markkinariskejä", sanoo Hitachi ABB Power Gridsin pääjohtaja Claudio Facchin.

Sopimuksen myötä Hitachi ABB Power Grids laajentaa nykyistä energiakaupan ja -portfolion hallinnan järjestelmien tarjontaansa mahdollistaen uutta arvonluontia energiamarkkinaosapuolille, jotka käyvät sähköllä ja muilla hyödykkeillä aktiivista kauppaa, käyttävät suojauksia, raportoivat päästöjä tai hyödyntävät uusiutuvan energian sertifikaatteja.

"C/ETRM-järjestelmät ovat edelleen kriittisiä työkaluja länsimaissa toimiville globaaleille energiakauppiaille, ja niiden merkitys kasvaa jatkuvasti Aasian markkinoilla, etenkin Japanissa, Kiinassa ja monissa muissa nopeasti kehittyvissä talouksissa", sanoo Massimo Danieli, Hitachi ABB Power Gridsin Grid Automation-liiketoiminnan globaali johtaja. "Tämä kattava ratkaisu auttaa heitä vastaamaan tehokkaammin nopeasti muuttuviin hyödykemarkkinoihin ympäri maailmaa."

"Olemme innoissamme voidessamme tulla osaksi maailmanlaajuista teknologiajohtajaa Hitachi ABB Power Gridsiä”, sanoo Pioneer Solutions LLC:n johtaja Uday Baral. ”Yrityskaupan myötä Pioneer Solutions LLC tarjoaa jatkossakin tinkimättömän palvelutason nykyisille asiakkaillemme ja laajentaa kattavuuttaan uusille maantieteellisille alueille ja segmenteille."

Pioneer Solutionsin ohjelmiston perusta on FARRMS (Financial and Regulatory Risk Management) -teknologia-alusta, joka tarjoaa asiakkaille entistä enemmän joustavuutta, alhaisemmat käyttökustannukset ja nopeamman käyttöönoton. Johtavaan digiarkkitehtuuriin perustuva FARRMS muodostaa täydellisen C/ETRM-ratkaisun, joka voidaan ottaa käyttöön niin asiakkaan toimitiloissa kuin pilvipalveluna Software-as-a-Service (SaaS) -mallin mukaisesti.

About Hitachi ABB Power Grids Ltd.

Hitachi ABB Power Grids is global technology leader with a combined heritage of almost 250 years, employing around 36,000 people in 90 countries. Headquartered in Switzerland, the business serves utility, industry and infrastructure customers across the value chain, and emerging areas like sustainable mobility, smart cities, energy storage and data centers. With a proven track record, global footprint and unparalleled installed base, Hitachi ABB Power Grids balances social, environmental and economic values. It is committed to powering good for a sustainable energy future, with pioneering and digital technologies, as the partner of choice for enabling a stronger, smarter and greener grid. https://www.hitachiabb-powergrids.com

About Pioneer Solutions

Pioneer Solutions is a global provider of C/ETRM, environmental management and financial and regulatory compliance solutions. Serving utilities and trading companies across the globe, Pioneer’s Suite of flexible software applications deliver easy-to-use and integrated functionality for Trade Capture, Position Analysis, Portfolio Management, Risk Reporting and Settlement, thereby providing the insight and granularity to manage operations optimally. The pioneering and award-winning software offers a user-configurable environment and is designed for rapid deployment resulting in a lower total cost of ownership and enhanced customer satisfaction.

John H. Perry

Hitachi ABB Power Grids Ltd.